نکات مهم در پاکسازی شوره سنگ های ساختمانی

ترفند های رفع و پاکسازی شوره سنگ های ساختمانی


سنگ های باکیفیت تراورتن یکی از بهترین سنگ نماهای ساختمانی هستند که در بخش های داخلی و خارجی فضای ساختمان به کار می روند. در صورت نگهداری اصولی از سنگ های ساختمانی زیبایی خاصی در نمای بخش های مختلف ساختمان شما به وجود می آید. در این خصوص باید به نکات نگهداری سنگ های ساختمانی دقت داشته باشید. در این قسمت به برخی از راهکارها و روش های نگهداری سنگ تراورتن می پردازیم و مهمترین نکات مراقبت از این سنگ های زیبا را بررسی می کنیم.

ترفند های مفید در مراقبت و شستشوی سنگ های تراورتن

برای نگهداری بهتر از سنگ های تراورتن باید حتما به شست و شوی دقیق آن دقت داشته باشید. شستن سنگ های تراورتن با آب و صابون یکی از متداول ترین راهکارهای نظافت این سنگ های تراورتن به شمار می رود. شما می توانید از یک صابون نرم با خاصیت قلیایی کم در کنار آب گرم برای شست و شوی سنگ مورد نظر استفاده کنید.
در خصوص آشنایی با طریقه نگهداری سنگ تراورتن حتما باید به دستمال ها و پارچه هایی که برای نظافت بر سطوح سنگی می کشید نیز دقت داشته باشید. پارچه مورد استفاده شما در این زمینه باید حتما نرم باشد تا هیچ خط و خشی بر سطح سنگ وارد نشود.
در این زمینه باید حتما به نوع مواد شیمیایی که برای نظافت سنگ به کار می برید دقت داشته باشید. روش شستشوی سنگ تراورتن با مواد شیمیایی به صورت مرحله به مرحله است؛ ابتدا باید مقادیری از این مواد را بر گوشه ای از سنگ تست کرده و سپس کل سطح سنگ را با مواد شوینده شیمیایی شست و شو دهید. به این ترتیب هیچ آسیبی بر روی سنگ زیبای نمای شما به وجود نمی آید. در ادامه به برخی از مهمترین ابزارهای مخصوص تمیز کردن سنگ های تراورتن می پردازیم.

مایع تمیز کننده سنگ تراورتن

در دنیای صنعت انواع مایع تمیز کننده برای تمیزکاری سنگ تراورتن ارائه شده اند که هر یک روش استفاده خاص خود را دارند. محلول های قلیایی تمیز کننده اغلب بهترین وسیله برای تمیز کردن این سطوح سنگی به شمار می روند. این مایع ها در سریع ترین زمان ممکن سنگ مورد نظر را از هر گونه لکه و آلودگی پاکسازی خواهند کرد. در این خصوص حتما پیش از استفاده، مایع را بر قسمت کوچکی از سطوح سنگی بزنید و در صورت عدم آسیب دیدگی محصول، کل سنگ را با آن شست و شو دهید.

روش شستشوی سنگ تراورتن
روش شستشوی سنگ تراورتن

رزین براق کننده سنگ تراورتن

یکی از نکاتی که پس از خرید سنگ ساختمانی تراورتن سیلور باید توجه کنید، توجه به براقیت سطوح است. در این خصوص می توانید از انواع مواد رزینی استفاده کنید که در کوتاه ترین زمان ممکن سطح سنگ مورد نظر را براق تر می کند. در طول مدت نصب سنگ در بخش های مختلف ساختمان، هر چند وقت یک بار از این مواد برای حفظ زیبایی ظاهر سنگ استفاده کنید. این مواد برای همه انواع سنگ تراورتن و رنگ بندی مختلف آن قابل استفاده خواهند بود.
برای استفاده از این مواد بر سطوح سنگی پیش از هر چیز باید هر گونه آلودگی را از سنگ مورد نظر پاکسازی کنید. در میان روش های نگهداری سنگ تراورتن، استفاده از سیم های نرم برای پاکسازی گرد و غبار و آلودگی های سطحی مناسب تر خواهد بود.

استفاده از وایتکس

طریقه نگهداری سنگ تراورتن با استفاده از مواد شوینده ای مانند وایتکس بسیار ساده است و سبب پاکسازی کامل سطوح سنگی می شود. البته در خصوص استفاده از این متریال باید حتما به نوع سنگ خود دقت داشته باشید. در صورتی که رنگ سنگ شما روشن باشد باید حتما از این مواد برای پاکسازی آلودگی های تیره رنگ استفاده کنید. لکه های خودنویس، ماژیک و… با استفاده از این مواد به سهولت از سطوح سنگی پاکسازی خواهند شد.
طریقه شستشوی اصولی سنگ تراورتن با استفاده از این مواد بسیار ساده است. تنها باید در حین کار حتما از ماسک و دستکش استفاده کنید و به صورت مستقیم مواد را به سنگ آغشته نسازید. در صورت تماس مستقیم وایتکس با سنگ، لکه هایی بر روی این سطوح به وجود می آیند که پاکسازی آن ها بسیار دشوار خواهد بود.

نکات مهم در پاکسازی شوره سنگ های ساختمانی
ترفند های رفع و پاکسازی شوره سنگ های ساختمانی

استفاده از جاروبرقی

یک طریقه نگهداری سنگ تراورتن و نظافت سطحی آن استفاده از جاروبرقی است! شاید به نظر عجیب برسد اما با استفاده از جاروبرقی می توانید رد نمک و شوره ایجاد شده بر روی سنگ های طبیعی را که به مرور زمان به وجود می آیند پاکسازی کنید. البته در این خصوص باید به عدم مرطوب شدن سنگ مورد نظر نیز دقت داشته باشید.
در صورتی که این دسته از روش های نگهداری سنگ تراورتن برای پیشگیری از ایجاد شوره تاثیرگذار نبودند، حتما از مشاورین و کارشناسان مربوطه کمک بخواهید.

استفاده از آمونیاک

آمونیاک یکی از مهمترین متریال پاک کردن سنگ های تراورتن است. روش های نگهداری سنگ تراورتن با استفاده از مواد خانگی و صنعتی قابل اجرا خواهند بود. در این میان آمونیاک یکی از در دسترس ترین مواد شوینده صنعتی است که با ترکیب با پراکسید هیدروژن تاثیر به سزایی بر نظافت این سنگ ها بر جای می گذارد. شما می توانید تنها با چند قطره از مواد نام برده شده سطوح سنگی خود را پاک و تمیز کنید.

تميز كردن سنگ تراورتن

تا به این جا برخی از روش های نگهداری و پاکسازی سنگ های تراورتن را بررسی کردیم. در نظر گرفتن طریقه نگهداری سنگ تراورتن اهمیت زیادی دارد و زیبایی ظاهر سنگ شما را تا سال های سال حفظ می کند. این محصولات کیفیت با وجود مقاومت بالا، در برابر برخی شرایط آسیب می بینند و کیفیت اولیه خود را از دست می دهند. به همین خاطر توصیه می کنیم همواره به نظافت اصولی و نگهداری درست از سنگ نمای ساختمان خود اهمیت بدهید.

دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *