از بین بردن سفیدک روی سنگ

رفع شوره کف ساختمان


 

ایجاد شوره و لکه سفید بر روی سنگ نمای ساختمانی تاثیر نامطلوبی بر زیبایی ظاهر سازه ها بر جای می گذارد. به همین خاطر استفاده از روش هایی برای رفع شوره برای سنگ ساختمانی اهمیت زیادی دارد. در این خصوص پیش از هر چیز باید به دنبال علل بروز این مشکلات بگردیم و سپس ترفندهایی برای رفع و پیشگیری از بروز شوره های سنگ ساختمانی پیدا کنیم. در این بخش به نکاتی در خصوص پاکسازی شوره های سنگی نیز می پردازیم که به شما در نگهداری سنگ ساختمانی کمک شایانی می کنند.

نکات مهم در پاکسازی شوره سنگ های ساختمانی

تا به این جا در خصوص برخی از راهکارهای رفع شوره برای سنگ ساختمانی نکاتی را بررسی کردیم. با در نظر گرفتن این موارد می توانید به خوبی از مصالح ساختمانی خود مراقبت کنید. در این زمینه رعایت برخی نکات به شما کمک می کند که بهترین روش را برای پاکسازی سنگ های نمای ساختمانی خود به کار ببرید:

1- در وهله اول دلیل ایجاد شوره ها را پیدا کنید. شاید با برطرف کردن مشکلات و آسیب های محیطی میزان شوره سطوح سنگی شما کاهش پیدا کند و دیگر نیازی به روش های پاکسازی نداشته باشید.

2- در خصوص پاکسازی سفیدک سنگ ساختمان حتما به نوع سنگ ساختمانی خود دقت داشته باشید. برخی از سنگ ها حساسیت بیشتری در برابر فشار بالای آب، ابزارهای تیز نظافتی و… دارند. به همین خاطر باید بیشتر از آن ها مراقبت کنید.

3- در صورت عدم رفع شوره رنگ ساختمانی حتما از شرکت ها و کارشناسان مربوط به فروش سنگ ساختمانی فروشگاه امیری کمک بگیرید و از راهنمایی های آن ها استفاده کنید. 

ترفند های رفع و پاکسازی شوره سنگ های ساختمانی

ذات سنگ های ساختمانی عمدتا طبیعی است و شوره زدن بر سطح آن ها یک مسئله رایج و متداول محسوب می شود. ایجاد شوره هم به ساختار کلی سنگ ها و هم به مواد مورد استفاده در ملات به کار رفته در نصب سنگ مربوط می شود. در خصوص رفع سفیدک سنگ ساختمانی باید به همه این عوامل دقت داشته باشید. این مشکلات اغلب در سنگ هایی که در قسمت نمای ساختمان به کار رفته اند به وجود می آیند و ساختمان سازان را به دردسر می اندازند. رطوبت هوا نیز یکی از رایج ترین علل بروز شوره در سنگ های ساختمانی است و گاها در این زمینه مشکل ساز می شود.

از بین بردن سفیدک روی سنگ
جلوگیری و رفع سفیدک سنگ

در این بخش چند راهکار ساده برای پاکسازی شوره های ایجاد شده در نمای سنگی ساختمان را بررسی می کنیم:

سابیدن سطح سنگ ها

یک روش رایج برای پاکسازی شوره سنگ ساختمان، سابیدن سطوح سنگی و از بین بردن شوره های ایجاد شده است. در مراحل اولیه تشکیل شوره ها، میزان سختی آن ها بسیار کمتر است و از بین بردن آن ها ساده تر خواهد بود. اما با باقی ماندن شوره ها بر سطوح سنگی رفته رفته سفت تر می شوند و پاکسازی شوره ها کمی دشوار خواهد بود. به همین سبب توصیه می کنیم در این زمینه هر چه سریع تر اقدام کنید و به محض ایجاد کوچکترین آثار شوره و لکه های سفید طبیعی برای از بین بردن آن ها اقدام فرمایید.

شما می توانید برای پاکسازی شوره سنگ ساختمان از پارچه هایی با بافت ریز استفاده کنید. جریان پر فشار آب نیز برای پاکسازی این لکه های سفید رنگ و آزاردهنده قابل استفاده خواهد بود. به این ترتیب سطوح سنگی شما در چند دقیقه کوتاه پاکسازی خواهند شد.

استفاده از برس

برای از بین بردن این شوره ها می توانید از یک برس ساده نیز استفاده کنید. این ابزارهای نظافتی کیفیت پاکسازی سفیدک را افزایش می دهند. شما می توانید همراه با فشار آب از یک برس برای کشیدن بر سطوح سنگی و از بین بردن لکه های شوره سفید استفاده کنید. در حین استفاده از این ابزارها باید به جنس سنگ مورد استفاده در نمای ساختمان دقت داشته باشید و از آسیب رساندن به آن پیشگیری کنید. سطوح سنگی در برابر برس های خیلی تیز به سرعت خراش بر می دارند و زیبایی اولیه خود را از دست می دهند.

در این خصوص باید به نوع آبی که برای رفع شوره ساختمانی استفاده می کنید نیز دقت داشته باشید. در برخی موارد آب مورد استفاده برای پاکسازی سطوح سنگی خود به تنهایی می تواند زمینه ساز بروز این مشکلات شود. در میان عناصر آب اغلب املاح و مواد معدنی وجود دارند که بر روی سنگ باقی مانده و به صورت شوره ظاهر می شوند. به همین خاطر باید در انتخاب مواد برای پاکسازی سنگ های ساختمانی دقت داشته باشید.

از بین بردن سفیدک روی سنگ
جلوگیری و رفع سفیدک سنگ

استفاده از مواد شوینده مخصوص

در خصوص رفع شوره های سنگی ساختمانی، باید حتما از برخی مواد شوینده نیز استفاده کنید. در دنیای صنعت شوینده های متعددی برای این قبیل مصارف ارائه شده اند که هر یک برای برخی از سنگ های نما کارایی دارند. شوینده هایی مانند جوهر نمک برای از بین بردن شوره های نمکی مورد استفاده قرار می گیرند و رد و لکه های نمک را از بین می برند. سرعت پاکسازی سطوح سنگی با به کارگیری این متریال به شدت افزایش می یابد.

البته برای استفاده از شوینده های مخصوص باید حتما به روش استفاده از آن ها نیز دقت داشته باشید. برخی از شوینده ها اصلا برای پاکسازی روی سطوح تولید نمی شوند و با تماس آن ها با سطوح سنگی، کیفیت سنگ به شدت کاهش می یابد.

استفاده از مواد نانو

رفع سفیدک سنگ ساختمانی با استفاده از مواد نانو نیز به سهولت میسر خواهد بود و کیفیت این اقلام را به شدت ارتقا می دهد. خاصیت آب گریزی مواد نانو مزایای بی شماری برای سطوح سنگی شما به همراه می آورد. به همین سبب استفاده از این محصولات از ایجاد رطوبت بر روی سطوح پیشگیری کرده و میزان ایجاد شوره را نیز به حداقل می رساند. به علاوه با استفاده از این مواد بر روی سطوح سنگی خاصیت عدم جذب آب به وجود می آید که از بروز این مشکلات پیشگیری می کند. مواد نانو سنگ به عنوان محصولات ضد شوره بر روی سنگ های ساختمانی معرفی می شوند و دسته بندی های متعددی دارند.

 

دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *